Untitled Document
A repülőgép
Az Extra EA300 egy kétüléses, műrepülhető monoplán, mellyel az „Unlimited” műrepülő kategóriában is lehet versenyezni. A gépet a díjnyertes német műrepülő pilóta, Walter Extra tervezte 1987-ben, megépítését pedig az Extra Fluzeugbau gyár végezte. Nádas Tamás a kétüléses Extra 300LP változattal repül.
Design és fejlesztés
Az Extra 300-ast az 1980-as évekből való, fából készült szárnyakkal repülő Extra 230-as alapján fejlesztették ki. Az Extra 300 sárkányának váza hegesztett acélcsövekből áll, amelyet üvegszálas és más kompozit anyagokkal fedtek. A középszárnyas gép szárnyának szerkezete szénszálas kompozit, felületét üvegszálból alakították ki. A szimmetrikus szárnyprofil, illetve az, hogy a szárnyak a törzs hosszanti síkjához képest nem zárnak be szöget, mind normál és fordított helyzetben is azonos teljesítményt biztosítanak. A nem behúzható futómű farokkerekes elrendezésű, futószárai kompozit anyagokból készültek, borítása üvegszál. A hajtómű a 300 lóerős (224 kW) befecskendezéses Lycoming AEIO-540.
Az Extra 300 megengedett túlterhelési többese egy személlyel ±10 G, kettővel ±8 G.
Általános jellemzők
Személyzet: 1 fő
Kapacitás: 2 fő
Hosszúság: 6,95 m
Magasság: 2,62 m
Szárnyfesztávolság: 7,39 m
Szárnymetszet: szimmetrikus
Üres súly: 682 kg
Összsúly: 952 kg
Hasznos teher: 270 kg
Maximális felszállósúly: 952 kg
Hajtómű: 1 db, 300 lóerős (224 kW) Lycoming AEIO-540-L1B5
Üzemanyag kapacitás: 199,5 l |
Teljesítmény:
Megengedett legnagyobb sebesség (soha ne lépd át): 408 km/h
Utazósebesség: 317 km/h
Átesési sebesség: 102 km/h
Hatótávolsága: 944 km
Szolgálati csúcsmagasság: 4875 m
Függőleges sebesség: 16 m/s
Szögsebesség: 400 fok/m |